Eremitkräftorna

134182-47

Nu var redan andra boken i den planerade trilogin av Anne B Ragde utläst. Den här andra boken heter som synes Eremitkräftorna.

Den här boken tar vid precis där den första slutade. Tor fortsätter att driva gården efter moderns död. Torunn har åkt tillbaka till sitt arbete i Oslo, Margido fortsätter sitt jobb som begravningsentreprenör och Erlend är åter tillbaka i Köpenhamn. Allt är som vanligt igen... Eller?!
En dag händer något som gör att Tor får tänka i helt nya banor vad gäller gården. Samtidigt får Erlend och pojkvännen Krumme ett förslag som kan förändra hela deras liv framöver. Och Torunn, hur mycket är hon egentligen beredd att offra för sin nyvunna släkt utanför Trondheim?

Jag är sååå otroligt ledsen att den här boken tog slut så fort. Älskade den verkligen. Hur skall jag klara mig utan Neshovsfolket ändå tills tredje boken kommer.. Och när kommer den?! Den första boken fick 4 av 5 möjliga, men den här tycker jag är ytterligare lite bättre. 5 av 5 möjliga  Så välskriven!

Anne B Ragde har skrivit;

Berlinerpopplarna 2006
Eremitkräftorna 2007

Kommentarer
Postat av: Ingela

Åh vad härligt att den andra boken var ännu bättre! Jag har medvetet sparat lite på den. Planerar att läsa den senare i vår.

Ingela

2008-01-29 @ 20:10:19
URL: http://litteraturum.blogg.se
Postat av: Annika

De här två böckerna finns på min "vill läsa"-lista, men borde jag rentav lägga till dem på min "vill äga"-lista?

2008-01-29 @ 20:42:54
URL: http://annikasbokblogg.blogspot.com
Postat av: Amoroso

Jag tyckte också att de var helt fantastiska! Stämningen är otrolig, längtar också efter en tredje bok! Den har kommit ut i Norge i augusti 2007, så förhoppningsvis.... Läser här:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=121&a=377987
att hon har gett ut en första roman 1990, En tiger för en engel. Den kunde man kanske kika lite närmare på.

2008-01-30 @ 08:49:39
URL: http://amoroso-mildasanger.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0