Bokfemman vecka 3

Äntligen dags för Malins bokfemmor igen! Den här veckan är temat ordet senaste i all dess mening. Det kan handla om senast lästa, senast köpta, senast påbörjade mm mm.


  • Selma Lagerlöfs roman Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige var senaste boken som jag påbörjade.
  • Berlinerpopplarna av Anne B Ragde påbörjade jag också för ett par dagar sedan. Brukar aldrig läsa flera böcker samtidigt, men kände att jag behövde något att byta av Selma Lagerlöf med!
  • Senaste boken jag kollade upp lite extra är En halv gul sol skriven av Chimamanda Ngozi Adichie. Blev inbjuden till en bokcirkel om den här boken och kände direkt att den måste läsas!
  • Röda rummet av August Strindberg är mitt senast boklån. Tillhör ju läsutmaningen för 2008 så den ska jag försöka tragla mig igenom såsmåningom.
  • Senast lästa bok är som setts på bloggen Generalsekreteraren av Mark Fredel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0