Bokfemman vecka 6

Malins bokfemma den här veckan handlar om seier.

Vilka är dina favoritbokserier?

Jag behövde inte fundera särskilt länge innan jag insåg att nästan alla böcker jag läser och som jag gillar ingår i serier. Många författare väljer ju att skriva om samma personer i flera olika böcker.

  • Sagan om Isfolket. Har ju pratat om dessa böcker tidigare och de har ju till och med varit med i Bokfemman här tidigare. Underbara fantasyromaner som innehåller inte mindre än 47 böcker. Släktkrönika kan man ju kalla det för.
  • Sagan om Ringen. Såklart måste ju även dessa böcker vara med. Fortfarande häpnas jag över hur mycket jag faktiskt gillade de här böckerna.
  • Böckerna om Saltön. Hon skriver ju så otroligt bra om dessa människor Viveca Lärn. Älskar dessa böcker. Läser faktiskt den femte nu, Värmebölja. Precis lika bra som föregående fyra!
  • Jonas Gardells böcker om Juha och Jenny. Dessa tre böcker är så otroligt bra! Är det någon där ute som missat dem så läs de nu meddetsamma!
  • Anne B Ragdes böcker. Hihi, kom att tänka på att det här ju också är en serie. Berlinerpopplarna och Eremitkräftorna har jag ju redan läst som ni vet. Väntar nu på den tredje och avslutande delen!

Kommentarer
Postat av: Linda

Mina favoritbokserier finns på min blogg nu...=)

2008-02-05 @ 21:25:24
URL: http://krabba.blogg.se/bok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0