Alltid hos dig

Maria Ernestam gör mig inte besviken den här gången heller! Alltid hos dig är min andra, men absolut inte sista, av hennes romaner.

Boken handlar framför allt om Inga som flyr vardagen efter att maken hastigt omkommit i en hjärtinfarkt. Inga reser till Marstarnd för att fördriva tiden i ett gammalt hus som tillhört familjen sedan långt tillbaks i tiden. I en intilliggande bod hittar Inga en gammal låda med brev och tidningsutklipp som är daterade till 1916. Detta är början på en resa långt tillbaka i Ingas familjs liv och här gäckar många dolda familjehemligheter!

Verkligen en bok i min smak det här. Gillar när författaren blandar nutid med historiska händelser för att sedan väva samman dessa på ett skickligt sätt. Anade nog hur det låg till med historien ett tag innan det hela avslöjades, men jag är inte på något sätt besviken ändå! Det här tycker jag, är en lysande roman om sorg, vänskap och kärlek. Och självklart är det även spännande när det är Maria Ernestam som skriver!


Här har jag skrivit om Kleopatras kam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0