Legenden om Sally Jones

Stor omslagsbildHar precis läst en alldeles underbar barn - och
ungdomsbok som är skriven av
Jakob Wegelius. Den heter Legenden
om Sally Jones
och är nyligen utgiven.

En riktig äventyrsbok där man får lära
känna gorillan Sally Jones. Boken tar sin
början när Sally föds och omhändertagen
och bortförd från djungeln av några tjuvjägare.
 Men här slutar inte äventyret. Sally hamnar
på djurpark och träffar orangutangen Baba,
 hon hamnar i sjönöd ombord på ett fartyg
och hon rånar kassaskåp tillsammans med en
 gammal fin dam. Till slut kommer hon dock
tillbaka till djungeln och alla sina
gorillasläktingar. Men är det verkligen här
hon vill vara?!


Jag blev otroligt tagen av de fantastiska illustrationerna
 som finns i boken. Jakob Wegelius har verkligen
 lyckats! En väldigt spännande bok som jag kan
 tänka mig passar barn från 10-årsåldern.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag glömde anmäla mej till pocket och prassel. Får väl hoppa på nästa gång!



Har du några bra böcker att läsa inför förlossningen?

2008-08-19 @ 17:19:33
URL: http://krabba.blogg.se/
Postat av: Therese

Ingen bok som bara tar upp förlossningen. Jag läste mest de bödkr jag skrivit om i ett tidigare inlägg! Titta under facklitteratur så hittar du.

2008-08-20 @ 09:27:55
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0