Veckans lästrio

Den här veckans lästrio var rejält krånglig för min del. Temat är;

Vilka är dina tre bästa historiska skildringar?

Kan ju inte skryta med att jag är särskilt beläst på den här sortens böcker, men jag gör ett försök i allafall!

1. Tracy Chevalier skriver bra romaner som utspelar sig i historisk miljö. Jag har än så länge bara läst Flicka med pärlörhänge och Den blå färgen, men de var väldigt bra.

2. Diana Gabaldons serie om Claire och Jamie har jag bara precis påbörjat. Endast läst första boken, Främlingen men den var bra. Var dock så länge sedan nu så kommer knappt ihåg den. Kanske borde läsa om...

3. Den här var knivig. Tror inte att jag kan komma på någon mer tyvärr. Får lämna tomt tills vidare! Har ju efter denna trion i allafall kommit underfund med att jag måste läsa mer historiska böcker! =)

Kommentarer
Postat av: Magix

Åh jaa, serien om Claire och Jamie är underbar, läs vidare!!

2008-04-15 @ 12:04:46
URL: http://bokbabbel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0