Ny lästrio

Äntligen dags för en ny lästrio. Den här gången är det memoarer/biografier som gäller. Har läst ganska mkt böcker i den här genren, men måste säga att det var ganska svårt ändå. Ofta anser jag att dem som skriver biografier verkligen försöker suga ut mesta möjliga av sin historia och det kommer uppföljare på uppföljare. 

1. Mamma sa att jag var sjuk - Julie Gregory
Julie berättar om sin uppväxt tillsammans med en mor som lider av Münchhausen.

2. Pojken som kallades Det - Dave Pelzer
Ingen har väl missat dessa böcker om Dave vars barndom kantas av fruktansvärd barnmisshandel. Det här är ju dock ett exempel på vad jag nämnde ovan. Dave har väl nu gett ut 4 böcker och hans bror 1. Lite att gå till överdrift tycker jag. Dock läsvärda böcker allihop.

3. Gömda - Liza Marklund
Det här var svårt.. Vilken bok/böcker skall knipa tredjeplatsen... Ninas resa? Den vita massajen? Gömda?
Jooo, den får det väl bli. Vet att den här boken tog mig med storm när jag läste den första gången. Har efter det läst den minst 2 ggr och den är så upprörande. Har även läst uppföljarna, men Gömda är ändå den bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0