Kul utmaning

Hittade en kul lista hos Maria.

För 5 år sedan (2003 = 20 år)
Började läsa på högskolan. Mycket av tiden gick naturligtvis åt till kurslitteratur, men en del skönlitteratur blev det förstås också! Men absolut inte i den utsträckningen som idag.

För 10 år sedan (1998 = 15 år)
Gick på högstadiet och det mesta jag läste var nog sånt som man var tvungen att läsa i svenskan eller engelskan. Lånade en del på biblioteket kommer jag ihåg och det var mest kärleksromaner, typ Danielle Steel, Barbara Wood och liknande.

För 15 år sedan (1993 = 10 år)
Vid den här tidpunkten i livet läste jag otroligt mycket. Då fanns ju hur mycket tid som helst. Jag läste Bert, Sune och annan ungdomaslitteratur. Jag var med i hästbokklubben Pollux och läste massor med böcker därifrån. Det var nog i den här åldern mitt intresse för spännande böcker anlades för jag minns att jag gillade "spökiga" ungdomsböcker, typ Kitty mfl... Tvillingböckerna var också en poppis grej och jag samlade ett bra tag på dem.

För 20 år sedan (1988 = 5 år)
Minns inte så mycket från den här tiden. Gick hos dagmamma och jag vet att där lånades mycket böcker från biblioteket. Var nog någon gång i den här åldern jag lärde mig läsa lite smått. Kunde i allafall läsa när jag var 6 år minns jag. Var nog mycket bilderböcker. En bok jag särskilt minns hemifrån är Petter och hans fyra getter. Den var poppis!

Kommentarer
Postat av: kontakt

Jag har försökt backtracka hit men det verkar inte funka? så istället lägger jag en länk till min fortsättning på upplägget.



http://ninaninaninanna.wordpress.com/2009/06/22/min-och-din-lasning-for-x-antal-ar-sedan/

2009-06-27 @ 11:49:37
URL: http://ninaninaninanna.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0