Bokfemman vecka 41

Oj, nu var det längesen igen. Tycker inte att temana har passat mig riktigt. Kanske varit lite lat också.. Men nu ska jag minsann hänga på!!

Den här veckans tema är;

Olästa böcker. Nämn 5 böcker som du velat/tänkt läsa länge och motivera varför du inte har läst dem.


  • Vilhelm Mobergs serie om Utvandrarna. En absolut klassiker som jag tänkt i flera år att jag skall läsa. Alla böckerna står i hyllan... Men de är tjocka och tunga.. Det tar emot....
  • Harry Potter. Jag kan ju stoltsera med att jag läst den första i varje fall. Men jag ska jag ska jag ska läsa dem allihop en vacker dag...
  • Böckerna om Damernas detektivbyrå. De har ju fått så mycket god kritik och jag har inte läst en enda. De blir ju bara fler och fler nu dessutom....
  • Flugornas herre av William Golding. Fick ett ryck för ett tag sedan och tänkte jag skulle vara lite mer litterär och läsa några nobelpristagare. Köpte då den här boken, men den ligger oläst i bokhyllan fortfarande....
  • Tärningsspelaren av Luke Rhinehart. För att min sambo läst och älskar boken.


   Omslagsbild: ISBN 9789127108899, Tärningsspelaren Omslagsbild: ISBN 9789188877512, Harry Potter Och Den Flammande Bägaren Omslagsbild: ISBN 9789177153610, Damernas detektivbyrå  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0