Min bokhylla

Kommer ni ihåg för ett tag sen när jag visade min bokhylla?! Jag kan ju bara meddela att den fyllt på sig ytterligare nu! Snart har jag nog inte plats för fler böcker. Får väl bli nya hyllor eller också får jag helt enkelt lära mig att låna lite bättre på biblkioteket!

Jag har såååå svårt att gå på biblioteket. Har liksom ett behov av att äga alla böcker som jag ska läsa. Vet inte riktigt vad jag ska göra åt detta!? Som regel köper jag dock bara begagnade böcker så det blir inte så dyrt. Det värsta är ju att man ska få plats med alla böcker med!

För skojs skull räknade jag hur många olästa böcker jag hade i min bokhylla för ett tag sen... Gissa hur många det blev!? Det är nästan så att jag skäms... Det är mer än 50 st, så mycket kan jag säga! =) Jag har en förmåga att köpa fler böcker än vad jag hinner med att läsa!! Får försöka hinna ikapp lite nu i sommar!

Jag är nog vad man kan kalla en bokperfetionist!! Har alla böcker väl sorterade i bokstavsordning efter författarens efternamn. Alla inbundna för sig och alla pocket för sig. Alla böcker måste stå jämt med bokhyllekanten annars får jag rysningar...



Hur är det med dig, lånar du böcker på biblioteket? Har du mycket olästa böcker i din bokhylla? Hur sorterar du böckerna i din bokhylla, efter namn, genre, storlek eller ngt annat?


Kommentarer
Postat av: Hans Persson

Jag har nästan tre bokhyllor (dvs ungefär lika mycket som på bilden du länkar till) med olästa böcker. De flesta böcker jag läser äger jag, men jag lånar även böcker av bekanta (men väldigt sällan på bibliotek).

2007-05-06 @ 20:27:08
URL: http://pinkunicornblog.blogspot.com/
Postat av: Linda (krabba)

Jag har börjat med att låna en massa på biblioteket. Jag bor i en liten ort med ett bra bibliotek. Jag lämnar ofta inköpsförslag och det är inte ofta de inte köper in böcker jag rekommenderar. En reservation kostar en femma, lagom pris för att läsa en sprillans ny bok. Vissa böcker köper jag dock. Sen är jag med i pocketklubben och jag väljer ofta böcker av författare jag inte tidigare provat och än så länge har jag blivit glatt överraskad.
Jag har inte fått i ordning på mitt "bibliotek" här hemma. Vi håller på och renoverar rummet. Jag har dock köpt begagnade billy bokhyllor, 5 st vita. De lär jag fylla lätt. Jag vågar inte räkna alla mina olästa böcker....=) Eftersom jag har hittat biblioteket så hinner jag inte läsa mina egna böcker. Men jag ska ta ett ryck i sommar när jag bara har jobb att tänka på, alltså inget skolarbete!

2007-05-07 @ 15:28:39
URL: http://krabba.blogg.se/bok
Postat av: Johanna/Bokidioten

NU, Theresan, fyra månader efter ditt inlägg med bokhyllan, har jag fått upp min bokhylla på bloggen! Antalet olästa böcker vågar jag inte ens spekulera i just nu. Många, många... Men skönlitteraturen står i alla fall i strikt bokstavsordning. Och facklitteratur för sig. Men all arbetsrelaterad litteratur få bo på jobbet. I mitt bokrum vill jag kunna koppla av!

2007-05-07 @ 20:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0