En ny Bokfemma

Nu har Malin lagt upp Bokfemman för v21 på sin blogg. Den här veckan gäller det kvinnliga författare vars böcker man uppskattar och läser mycket av.

  • Marian Keyes är en författare som jag tycker är väldigt bra. Har flera av hennes böcker i bokhyllan, men har inte läst mer än 2 hitills. En oväntad semester var den första boken jag läste av henne och det var den som fick mig att köpa fler!
  • Camilla Läckberg är en av alla deckarförfattare som jag läser. Hon är dessutom väldigt produktiv!
  • Margit Sandemo... Behöver man säga mer. Den gamla tanten (får man säga så?!) skriver så otroligt bra. Är det någon där ute som missat Sagan om Isfolket så är det på tiden att du genast införskaffar! Kärlek, magi, spänning... Ja, allt man kan önska sig!!!
  • Liza Marklund var inkörsporten till deckargenren för min del. Har inte läst något av henne på länge nu, men jag gillar hennes böcker. Den jag gillat bäst är nog Studio Sex.
  • Karin Wahlbergs deckare som utspelar sig i sjukhusmiljö kan också rekomenderas! Har flera olästa av henne i bokhyllan som väntar..

Det här var en kul Bokfemma! När kommer bästa fem manliga författare?!


Kommentarer
Postat av: *Malin*

Nästa vecka är det tema bästa manliga författare! :-)

2007-05-25 @ 22:50:51
URL: http://www.worldofmalin.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej! Kul att läsa dina Bokfemmor också!
Läckberg är det ju väldigt många som hyllar nu...kanske dags att testa. Känner mig lite "ute" som inte läst nånting av henne.

2007-05-30 @ 16:18:29
URL: http://www.bokhyllan.wordpress.com
Postat av: Läslus

Nu blir det till att läsa Sagan om Isfolket då :)

2010-04-21 @ 22:02:44
URL: http://laslusen.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0