En komikers uppväxt

134182-23

Jag fullkomligt kastade mig över Jonas Gardells roman En komikers uppväxt. Köpte den ju bara häromdagen när jag var på loppis.

Boken handlar om tolvåriga Juha LIndström. Han växer upp i Sävbyholm tillsammans med sin mamma Ritva, pappa Bengt och lillasyster Marianne. Juha är klassens clown och går i skolan tillsammans med grannflickan Jenny, mobbade Thomas och de stygga pojkarna Stefan och Lennart.

Jag fullkomligt älskade den här boken. Hade aldrig kunnat tänka mig att Jonas Gardell var en sådan otrolig författare. Boken väcker så mycket känslor! Jag skrattar halvt ihjäl mig emellanåt medans jag gråter floder i andra avsnitt. Rekomenderar den här boken till alla! 5 av 5 möjliga, helt klart!

Jonas Gardell har skrivit;
Den tigande talar (dikter) 1979
Passionsspelet (roman) 1985
Odjurets tid (roman) 1986
Präriehundarna (roman) 1987
Vill gå hem (roman) 1988
Fru Björks öden och äventyr (roman) 1990
En komikers uppväxt (roman) 1992
Mormor gråter och andra texter 1993
Frestelsernas berg (roman) 1995
Isbjörnarna. Cheek to cheek. Människor i solen (tre pjäser) 1997
Så går en dag från vårt liv och kommer aldrig åter (roman) 1998
Oskuld och andra texter 2000
Ett ufo gör entré (roman) 2001
Om Gud (religionshistoria) 2003
Jenny (roman) 2006
Om en homosexuell (roman) 2007

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0