Bokfemman vecka 22

Malins bokfemma den här veckan handlar om vilka manliga författare som ligger på topp 5 enligt mig!

  • Dan Brown - Helt klart en av mina absoluta favoriter bland manliga författare! Har läst alla hans böcker och väntar nu spänt på att nästa skall ges ut på svenska. Änglar och demoner är nog den jag gillat allra mest.
  • Jonas Gardell - Köpte av en händelse hans bok En komikers uppväxt på loppis för ett tag sedan. Blev helt såld. Vilken otroligt bra bok! Blev så fascinerad att jag genast köpte följande två i serien som nu ligger och väntar i hyllan!
  • Stieg Larsson - Dessa böcker har fått en otroligt massa bra kritik och jag är beredd att hålla med. Nu har jag än så länge bara läst den första, Män som hatar kvinnor. När till och med min sambo, som annars inte läser deckare i så stor omfattning, fullständigt slukade dessa böcker, säger det nog en del...?!
  • J.R.R Tolkien - Efter att ha läst hela Sagan om Ringen trilogin var jag verkligen tagen. Såg sedan filmerna en andra gång och plötsligt var de jättebra! Jag är ingen fantasyfantast, men de här böckerna borde alla läsa!
  • Håkan Nesser - Jag har precis fått upp ögonen för den här författaren. Människa utan hund som är hans första bok om Gunnar Barbarotti läste jag med stor spänning. Andra boken väntar i hyllan!

Kommentarer
Postat av: Lise

Har du läst Skuggorna och regnet av Nesser? Jag gillade den mycket!

2007-08-18 @ 22:24:26
URL: http://liseliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0