Sagan om de två tornen

134182-12

Nu är den andra delen i J.R.R Tolkiens triologi om Härskarringen utläst. Sagan om de två tornen heter den, om nu någon mot förmodan hade missat det!?

Den lille hoben Frodo och hans följeslagare är på väg mot Mordor för att förgöra den ödesdigra ringen som kan förvandla gott till ont. På äventyrliga stigar når de allt längre in i Skuggornas rike och möter både vänner och fiender. Samtidigt rustar den onde trollkarlen Sauron till krig. Hans armé av orcher, vålnader och monster är redan på marsch medan de vita trollkarlarna, de stjärnsjungande alverna och de godmodiga hoberna samlar sig till förtvivlat motstånd.

Jag märkte ganska fort att jag kom ihåg den andra filmen väldigt dåligt så det var lite svårare att hänga med i den här boken. Men den var minst lika bra som den första boken. Det är utan tvekan 5 av 5 möjliga även för den här! Trots att det är riktigt overkligt emellanåt har jag svårt att se det här som fantasy.Känns nästan mer som en historisk berättelse än som en påhittad saga. Det är nästan lite vemodigt att ta sig an sista boken nu. Man vill ju inte att äventyret skall ta slut!? 

Sagan Om De Två Tornen The Lord Of The Rings: The Two Towers

Även andra filmen blev omtittad idag. Upptäckte att filmen tog slut tidigare i handlingen än vad boken gjorde, vilket störde mig lite. Vill ju vänta med nästa film tills jag i allafall kommit halvvägs in i tredje boken. Fattar inte nu hur jag kunde tycka att filmerna bara var sådär!? Om jag känner mig själv rätt kommer de blil omtittade många många fler gånger efter det här!

J.R.R. Tolkien har bla skrivit;
Sagan om ringen
Sagan om de två tornen
Sagan om konungens återkomst
Bilbo - En hobbits äventyr
Silmarillion
De förlorade sagornas bok 1
De förlorade sagornas bok 2
Sagor från Midgård

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0