Vngklippt ängel

134182-26

Berny Pålssons självbiografi Vingklippt ängel imponerade inte ett dugg på mig!

Vi får under bokens handling följa Berny under henners tonårstid på olika behandlingshem och på sjukhusets psykavdelningar.

Ja, det är vad handlingen går ut på. Tyckte den var tråkig och inte särskilt välskriven. Har hört mycket gott om boken men är väldigt besviken. Det enda som händer under berättelsens gång är att hon skär sig, åker runt på olika hem, skär sig igen, tar en massa mediciner, skär sig igen osv... Inte många böcker har fått dåligt betyg av mig men den här får 2 av 5 möjliga. Det är ju trots allt en hemsk och osannolik historia och det är imponerande att hon orkade ta sig ur detta.

Berny Pålsson

Vingklippt ängel (1994)
Känn pulsen slå (2008)

Kommentarer
Postat av: Lise

Jag blev mest irriterad på henne i början av boken och kunder inte sluta tänka "Ryck upp dig nu för f*n och gör något vettigt med ditt liv, Typiskt fjortisfasoner att söka uppmärksamhet på det här sättet, osv" Kanske kallsinnigt av mig men.. Sen kom jag in i boken på något sätt och tyckte den var helt okej. Liksom, vem är jag att sitta och bestämma om hennes upplevelser, vad hon tänker och känner. Ja man blir ju glad av att det verkade ordna upp sig på slutet, men vet inte om hennes liv är så ordnat fortfarande faktiskt..?

2007-07-19 @ 19:05:59
URL: http://liseliv.blogspot.com
Postat av: Lise

Här är hennes blogg: http://bernyblue.blogspot.com/

2007-07-19 @ 19:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0