Olycksfågeln

134182-36

Camilla Läckberg är en av mina absoluta favoritförfattare när det gäller kriminalromaner. Olycksfågeln är den fjärde i ordningen som hon gett ut och även den fjärde jag läser.

I den här fjärde romanen håller huvudpersonerna Patrik och Erika på att planera det stundande brölloppet. Mitt i allt får dock Patrik en hel del att göra på polisstationen. Det sker en bilolycka som senare visar sig vara ett mord. Kort därefter sker ännu ett mord i trakten. En ung tjej som medverkar i dokusåpan Fucking Tanum hittas mördad. En långdragen och svår utredning som verkar ha kopplingar runt omkring i hela Sverige tar fart.

Som sagt, Läckberg blir man aldrig besviken på. Hon levererar alltid en bra historia. Den här slutade så otroligt spännande så jag nästan måste kasta mig över följande roman, men jag tror jag väntar ett tag i allafall. Den får 5 av 5 möjliga minsann! Uppskattar verkligen hennes sätt att pussla ihop huvudpersonernas privata liv med mordhistorierna.

Camilla Läckberg har skrivit;
Isprinsessan
Predikanten
Stenhuggaren
Olycksfågeln
Tyskungen

Kommentarer
Postat av: Du är vad du läser

Jag tycker att Olycksfågeln var hennes svagaste, men smaken är ju som bekant olika. Nästa var ett lyft, däremot.

2007-12-06 @ 19:56:24
URL: http://www.duarvaddulaser.se/
Postat av: Mediabrus

Gillar läckbergs böcker överlag - dock inte svt:s filmatiserade story...

2007-12-09 @ 20:02:46
URL: http://www.mediabrus.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0