Clive Cussler - Sahara

Omslagsbild: ISBN 9789132434839, Sahara



Igår kväll fastnade jag och sambon framför en gammal DVD-film vi har haft liggande här hemma ett ganska bra tag. Hade väl inga större förhoppningar om den, men ack så förvånade vi blev bägge två! Filmen var otroligt bra!

Sahara som alltså filmen heter bygger på en äventyrsroman av Clive Cussler. Huvudpersonen heter Dirk Pitt och efter dagens efterforskningar har jag förstått att han är huvudpersonen i de flesta romaner av Clive Cussler. Äventyrsgenren är ju ingen genre jag är särskilt beläst på, men man kanske borde prova nu efter det här!?

Har du läst något av Clive Cussler? Tror att hans böcker tillhör ungdomslitteraturen.

Kommentarer
Postat av: Martina

Clive Cussler är ingen ungdomsförfattare, han är en thriller/actionförfattare. Målgruppen är snarast (vuxna) män (men jag gillar ändå hans böcker, särskilt dem med Dirk Pitt). Själv har jag kategoriserat dem som action-Harlequin för män =). Några bra titlar är Isstaden och Den makedoniska höken (som är hans debutbok). Sahara som bok är också riktigt bra, men jag är besviken på filmen - den enda karaktär som jag tycker att de valt rätt skådespelare till är amiral Sandecker (William H. Macy).

2008-01-02 @ 15:09:07
URL: http://etthemutanbocker.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0