Stenhuggaren



Gaaahhhh, min digitalkamera har slutat fungera för tillfället! Får värsta abstinensen när jag inte kan använda den som jag brukar!

Nåväl, Camilla Läckberg gör mig inte besviken denna gången heller. Stenhuggaren levde absolut upp till förväntningarna.

Precis som tidgare är det polisen Patrik Hedström och hans kollegor i Tanumshede som står i fokus. Den här gången har en fiskare hittat ett barnlilk i vattnet, som senare visar sig vara en mördad flicka. Under mordutredningens gång visar det sig att flera personer i flickans omgivning bär på hemligheter.
Paralellt med mordhistorien får vi även följa med tillbaka till 1920-talets Fjällbacka. Kanske finns svaren på gåtorna här?


Som sagt, jag blev inte besviken! Jag älskar sättet Läckberg blandar sina mordutredningar med vardagsliv. I den här boken handlar det en del om hur jobbigt det kan vara att vara småbarnsförälder. Mycket kretsar ju kring Patrik och hans sambo Erikas relation och familjeliv. Spännande historia detta där man inte fick upplösningen framdukad förrän det var nästan slut. Även om jag hade mina aningar... 5 av 5 möjliga minsann!

Camilla Läckberg har skrivit;
Isprinsessan 2002
Predikanten 2004
Stenhuggaren 2005
Olycksfågeln 2006
Tyskungen 2007
Sjöjungfrun 2008

Kommentarer
Postat av: Victoria

Hej,
Jag skulle vilja skicka dig ett oredigerat förhandsexemplar av pseudonymen Tim Davys debutroman Amberville. Det är en skruvad, filosofisk gangsterhistoria som handlar om ondska. Utgivning 2 oktober på Albert Bonniers Förlag.
De kommande fyra delarna avhandlar godhet, frihet och öde.
Kontakta mig gärna med adressuppgifter så skickar jag ett exemplar.
Mvh,
Victoria

2007-08-29 @ 15:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0