Maria Gripe




Den älskade barn- och ungdomsförfattaren Maria Gripe är avliden. Hon dog på skärstorsdagen 83 år gammal. När jag var liten älskade jag hennes böcker om Hugo och Josefine. Kommer ihåg att jag kunde läsa de flera gånger om under min låg- och mellanstadietid. Hennes bok Glasblåsarens barn från 1967 har filmatiserats och spelades faktiskt in i skogarna här omkring där jag bor! Hon har bla även skrivit böckerna om Elvis, Tordyvlen flyger i skymningen och Agnes Cecilia.

              

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Vilken fin blogg du har! Jättekul att läsa, fick lite inspiration! Får jag länka till den från min egen blogg? Jag har precis startat den, det är så roligt!

/ Anna

2007-04-08 @ 12:19:50
URL: http://bokhyllan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0