Bokbussen nr 4

Idag handlade bokbussen om litteratur med anknytning till Jesus. Varför har det plötsligt blivit så intressant med Jesus?! Kan det vara Dan Brown som har gett upphov till alla dessa nya böcker?

Några böcker som recenserades i programmet var;
- Den siste tempelriddaren av Raymond Khoury
- Den tredje hemlígheten av Steve Berry
- De stummas brödraskap av Julia Navarro
Alla dessa är spänningsromaner med någon form av aknytning till Jesus tid. Alla tre verkar otroligt spännande och jag skriver genast upp de på min "måste-läsa-lista".

En annan intressant bok det talades om i programmet var Ashimas bok, skriven av Caroline Giertz. Boken handlar om Jahve och Ashima och är en saga om lust och längtan, evig kärlek och förtärande hat.

Den stora författaren Paulo Coelho intervjuas också i programmet. Hans första bok, Pilgrimsresan, har precis kommit ut på svenska. Alla hans böcker handlar om att följa sina drömmar. Själv har jag bara läst Alkemisten än så länge, men alla de andra kommer säkerligen också läsas eftersom jag gillar honom och hans sätt att skriva.

Det var lite av góbitarna i dagens program! Många intressanta boktips alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0