Årets deckare 2006

Den 25 november får vi veta vilken kriminalroman som svenska deckarakademin utsett som årets bästa kriminalroman och årets bäst översatta kriminalroman! Förra året vann Skuggan i vattnet av Inger Frimansson och Änglarösten av islänningen Arnaldur Indridason. Vem vinner i år?

De nominerade är följande;

Omslagsbild  Arne Dahl med Mörkertal

Omslagsbild Helena von Zweigbergk med Fly för livet


Omslagsbild Roslund och Hellström med Edward Finnigans upprättelse

Omslagsbild Anna Jansson med Främmande fågel

Omslagsbild Stieg Larsson med Flickan som lekte med elden

Omslagsbild Philippe Claudel med Grå själa

Omslagsbild Arthur Phillips med Egyptologens gåta

Omslagsbild Denise Mina med Blodsarv

Omslagsbild Christian Jungersen med Undantaget

Omslagsbild Arnaldur Indridason med Mannen i sjön

Trots att jag är en riktig deckarfanatiker så måste jag erkänna att jag inte läst en enda av dessa nominerade böcker. Alldeles för dåligt! Skärpning! Lovar att jag ska läsa vinnaren! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0