Idun - Sagan om Valhalla

134182-5

Jag fortsatte raskt med den andra delen i Johanne Hildebrandts triologi. Idun heter denna andra del och eftersom jag gillade den första boken så mycket hade jag relativt höga förväntningar på den här boken. Läste i någon recension någonstans att böckerna bara blir sämre och sämre...

Svartsoten drar som en löpeld över världen. Tor är maktlös när asarna börjar dö. Den enda som kan bryta förbannelsen är Freja, prästinnan han en gång älskade. Tillsammans kan de rädda sina folk från undergång. Men Freja vägrar. Bara Idun, deras dotter, kan tvinga henne till underkastelse.

Personen som skrev den där recensionen jag talade om har i allafall inte mitt medhåll, för jag tycker att den här boken är precis lika bra som den första var. Det enda som jag kan tycka är lite negativt med böckerna hitills är att det är så mycket olika personer med i handlingen, och många konstiga namn att hålla reda på. Namnöversikten som finns längst bak i boken är väl behövd! Den får 4 av 5 möjliga, precis som den första boken!

Johanne Hildebrandt har gett ut följande;
Blackout (2001)
Freja - Sagan om Valhalla (2002)
Idun - Sagan om Valhalla (2003)
Saga från Valhalla (2004)
Fördömd (2006)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0