Bokfrågornas ABC - del 18



Har en stund över så jag kör vidare med bokstaven R.

1. Har du läst någon bok som kretsar kring en rättegång?
Bara ordet rättegång får mig utsökt att tänka på John Grisham som är min sambos absoluta favvisförfattare. Jag är dock inte så väldigt beläst varken när det kommer till Grisham eller rättegångar!

2. Har du någon romantisk favoritbok?
Jag är nog ganska dålig på att läsa böcker om romantik. Jag skulle ju kunna göra det enkelt för mig och välja Margit Sandemos böcker om Isfolket. Det är ju riktiga romantikblaskor med en massa andra godbitar också.. Dessa böcker älskar jag, annars är jag ganska ointresserad av romantiska böcker...

3. Religion påverkar oss antingen vi är troende eller inte. Berätta om en bok där religionen har betydelse.
För ungefär 2 år sedan läste jag boken Amish som jag faktiskt tyckte riktigt bra om! Jag fick den som recensionsex och hade det inte varit för just det så hade jag aldrig läst den tror jag. En mysig bok som innehåller både en god berättelse och även mycket fakta! 

4. Slutligen vill jag att du berättar om en riktigt rolig bok!
Jag gillar ju Martina Haags böcker väldigt mycket! Har läst det mesta av henne, dock  inte den senaste. Lättläst och underhållande! Ser även fram emot att få läsa Mia Skäringers bok Dyngkåt och hur helig som helst. Den har jag stoooora förväntningar på när det gäller roligheter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0