I en annan del av Bromma

Nu har jag läst en massa Martina Haag senaste tiden. Den här gången gången blev det julklappen till mig själv, I en annan del av Bromma, som snabbt blev utläst. Kunde inte hålla mig till julafton! Det här är Martinas andra roman och det är också den andra boken om Bella.

Bella har nu hunnit bli 42 år. Hon bor i hus tillsammans med maken och TV-kändisen Matte och har tillsammans med honom två söner. Bella har fått ett inte så glamouröst jobb i receptionen på TV4 och livet går numera mest på slentrian. Den grå trista vardagen gör sig påmind även i Mattes och Bellas förhållande. En ny tjej, Jenny, börjar på Bellas jobb och Bella minns tillbaka på sin egen ungdom. Hon avundas Jenny friheten och de får snabbt bra kontakt med varandra trots ålderskillnaden. När Matte föreslår att Bella, istället för att åka med till hans föräldrar under sommaren, skall åka till Bulgarien för sig själv nappar hon på förslaget. Men det visar sig att både Bella och Matte har andra planer för sommaren!

Precis som vanligt är det här lättläst och lättsmält litteratur. En kul bok som jag hade svårt att lägga ifrån mig. Kapitlen är så korta så man tar sig igenom hela boken med ett "bara ett kapitel till". Lika högt betyg som vanligt! Jag hoppas verkligen att det inte dröjer alltför länge till innan det kommer nytt från Martina!?

Jag har tidigare skrivit om;
Hemma hos Martina

Martina-koden


Kommentarer
Postat av: Pockethexan

Hej! Vilken fin blogg du har, har inte hunnit läsa någon av dessa böcker, men ska genast skicka ut min man att handla dem i tur och ordning, ser att de finns i pocket. Tack för tipset, skriv gärna in, något mer boktips på min sida www.pockethexorna.blogspot.com Kram från "Hexen" själv

2008-12-09 @ 18:01:27
URL: http://www.pockethexorna.blogspot.com
Postat av: Therese

Ja, absolut! Läs och njut! Nu skall jag kika in på din sida!

2008-12-09 @ 19:25:41
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg
Postat av: Sofie

Hmm intressant recension av boken. Har varit osäker till den länge men man kanske skulle ta och läsa den ändå...finns många mixade recensioner om den i bloggosfären. Du har en trevlig blogg och jag har nu lagt till dig på bloggkoll. Ha en bra kväll //Sofie

2008-12-26 @ 18:42:19
URL: http://sofiemarika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0