Temaåret

Minns ni temaåret jag hoppade på? Vi skulle ju läsa 5 pjäser under 2007. Första pjäs ut blev Sofokles Elektra, som skulle varit utläst innan februaris slut. Tyvärr kunde jag inte hitta den någonstans så jag gav upp.
Igår skrev Petra att pjäs nummer två nu skall läsas. Den här gången är det William Shakespeares Stormen. Genast cyklade jag ner till vårt bibliotek och kollade om de hade den. Jag fick göra ett fjärrlån från biblioteket inne i stan och gissa vad!? Jag kunde även låna Elektra på fjärrlån!! Så nu är jag med i utmaningen igen minsann!

Vad blir nästa? Brecht?


Kommentarer
Postat av: Johan

Dramer är ju inte direkt särskilt långa. Kan man förmå sig att läsa dem på engelska är det väldigt lätt att få tag på äldre sådana på nätet, om de är svåra att hitta i fysisk form. Det brukar vara värre med utlagda svenska översättningar, dock.

//JJ

2007-03-21 @ 13:50:36
URL: http://mansken.blogspot.com
Postat av: Johanna/bokidioten

Wow! Ambitiöst! Jag är nyfiken på hur det går. Det är länge sedan jag läste en pjäs sist, tror jag

2007-03-22 @ 08:44:30
URL: http://www.bokidioten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0