Temaår 2007

Min favvobokbloggare Petra kommer nu med en utmaning om ett Temaår 2007. Hon föreslår fem klassiska pjäser under året. Något av tex Sofokles, Shakespeare, Brecht, Tjechov och Strindberg. Jag anmäler mig direkt! Här skall läsas pjäser! Kanske inte den roligaste litteraturen, men men.. Det tillhör ju nästan allmänbildningen. Vi har två månader på varje pjäs så det ska man nog klara av! Får väl bli en tur till biblioteket nu då och leta Sofokles!  


Ett annat Tema 2007 för min egen del blir att läsa minst 5 nobelpristagare. Är även sugen på att ge fantasygenren en chans, så ja? 5 fantasyböcker under året kan med bli en utmaning. Har också lovat mig själv att ta tag i fler klassiker, tex Moberg, Jane Austen och andra intressanta. Tipsa gärna om klassiker, fantasy och nobelpristagare som ni tycker är värda att läsa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0