Solstorm - Åsa Larsson

Bara sådär nästan 1½ år för sent har jag nu slutfört alla böcker som ingick i mina läsutmaningar 2010! Men skam den som ger sig! Åsa Larssons debut Solstorm var egentligen inte någon nyhet för ig för den har jag läst tidigare, för längesedan, före bloggens tid. Men tyckte att jag kunde läsa den igen nu för att kunna läsa vidare i serien sen. Faktum är att jag inte mindes särskilt mycket av handlingen...


En Viktor Strandgård, pastor, hittas brutalt mördad i en frikyrka i Kiruna. Det är offrets egen syster Sanna som finner honom och ganska snart faller alla misstankar mot henne.
Sanna tar kontakt med en gammal vän, Rebecka Martinsson. Rebecka arbetar som advokat och bor numera i Stockholm. Hon reser till Kiruna för att hjälpa sin vän.
Plågsamma minnen tynger Rebecka när hon återvänder till sin barndoms by och hon kan inte längre blunda för det förflutna.
Höggravida Anna-Maria Mella och hennes poliskollegor är dem som får ta sig an fallet med den mördade pastorn. Det här är ett fall som visar sig vara långt mer invecklat än vad man från början trodde!

Det här är riktigt bra för att vara en debut. Mordgåtan är väl genomtänkt och jag hade faktiskt ingen aning om hur det hela skulle avslutas. Spännande rakt igenom! Jag är jättesugen på att läsa vidare nu!
Glöm inte heller att Solstorm finns som film!

Kommentarer
Postat av: Karin

...och de blir bara bättre :)Den senaste - "Till offer åt Molok" var verkligen spännande!

2012-06-12 @ 14:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0