Nattfåk - Johan Theorin



Det här är det andra boken jag läser av Theorin. För ett tag sedan läste jag hans debut, Skumtimmen. Vad jag tyckte kan du se här!

Precis som tidigare bok är handlingen förlagd till Öland. Det är sen höst och kallt. Fåken, den öländska stormen, är på ingång. Joakim och hans fru Katerine flyr Stockholm och flyttar in på Åludden tillsammans med sina två små barn. Åludden är en gammal gård med tillhörande fyrar som stått tom ett tag. Det finns många spökhistorier om den galmla gården.
Joakim åker tillbaka till villan i Stockholm för att packa det sista. Kvar på Åludden finns Katerine och barnen.
Trots att de befinner sig flera mil ifrån varandra hör Joakim att Katerine ropar på honom. Han blir såklart orolig och inte blir det bättre av att han inte får kontakt med henne när han försöker ringa hem. Men så plötsligt får han kontakt.. Men det är inte Katerine som svarar, det är en polis... Något fruktansvärt har hänt...

Det här var så isande spännande så att jag stundtals frös på riktigt! Sanslöst kusligt! Jag blir om möjligt ännu mer förtjust i Theorin efter att ha läst den här. Nu får jag nog ta mig an nästa bok i serien. Knappt jag kan bärga mig! Tur att den redan är inhandlad!

Kommentarer
Postat av: stina liffner

Bra resceion

2013-09-12 @ 21:42:55
URL: http://stinasmusikhemsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0