Hej hemlige vän!

* Vilken genre håller du dig helst till då du läser?
Jag läser ganska blandat tror jag. Men jag föredrar nog ändå deckare framför något annat. Läser också helst svenska författare.

* Favoritförfattare?
Har nog egentligen inte någon riktig favoritförfattare! Gillar Jonas Gardell, Kallentoft, Läckberg, Viveca Sten osv.

* Läser du på andra språk än svenska? Vilka?
Nej, läser bara på svenska!

* Lyssnar du på böcker? Vilket format, i så fall?
Nej, lyssnar aldrig på böcker. Har absolut ingenting emot ljudböcker men det känns lättare att bara ta boken i handen och läsa! Med två små barn hemma har man sällan tid att sitta i lugn och ro och bara lyssna!

* Samlar du på böcker av någon särskild författare?
Samlar och samlar... Nej, det gör jag väl inte direkt.

* Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall, var?
Finns ingen annan lista än här på bloggen. Bloggen ha ju varit aktiv ganska länge nu och här skriver jag om ALLA böcker jag läser. Så står det inget om boken här så har jag förmodligen inte läst den!

* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? Försök att berätta!)
Gillar böcker med spänning och klurigheter. Att få försvinna in i en annan värld. Är inte jätteintresserad av romantik och inte heller sci fi!

* Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken?
SciFi läser jag aldrig. Mycket sällan fantasy. Har liksom inte blivit av! Har väl kanske inte undvikit dessa genrer medvetet utan det har bara blivit så. Väldigt dåligt insatt i lyrikgenren också!

* Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om..?
Många av Nobelpristagarna känns just så.. Tunga och tråkiga.. Jag har dock svårt att avsluta en bok mitt i utan läser alltid färdigt. Så visst har man gått igenom en del bottennapp! Snabba Cash föll mig inte i smaken ett dugg. Inte heller Hundraåringen.... 

* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken?
Skulle väl vara lyrik då kanske! Eller lite mer fantasy. Har funderat mycket på Harry Potter tex. Har läst första boken för längesen men kom aldrig för mig att fortsätta. Älskade ju tex Sagan om Ringen så kanske borde jag ge fantasy en chans till! Lite sugen på att testa Nora Roberts, men då såklart börja med en nr 1 i en serie. Det finns ju också många outforskade svenska författare kvar att testa.. Dessutom börjat nosa lite på skräckgenren! En intressant sida av bokvärlden så här skulle jag kunna tänka mig mer!

* Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få?
I natt är du död - Viveca Sten
Den örka ängeln - Mari Jungstedt
Den farliga leken - Mari Jungstedt
Kl 21.37 - Karin Alfredsson
Den sjätte gudinnan - Karin Alfredsson
Vårlik - Mona Kallentoft
Nobelpristagare jag inte läst!
Amanda Hellberg

* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt?
Som sagt, samlar inte på någon särskild. Har inte alla böcker av någon. Men har många av tex Grishamn, Dan Brown, Läckberg, Marklund, Sandemo..





* Vad gör du helst på fritiden?
Umgås mycket med familjen. Gillar natur och uteliv. Men mest av allt läser jag ju!

* Samlar du på något?
Nej

* Favoritfärg?
Blå och röd

* Teve-serier som du uppskattar?
Just nu ser jag inte så mycket på TV. Gillar Dr House. Älskade även tex Himmelblå, Lykke, Bron osv. Gillar svenska deckareserier extra mycket.

* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst?
Svenska deckare. Tex Wallander (sett alla), Beck (sett alla), har sett ngn Irene Huss också, men vill gärna se fler.

* Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak?
Dricker varken kaffe eller te.

* Vilket slags godis tycker du bäst om? Och hur är det där med naturgodis, egentligen..?
Gillar salt och surt. Saltlakrits! Choklad! Vingummi! Äter inte nötter och inte naturgodis. Äter inte heller marsipan.

* Stjärntecken?
Tvillingarna

* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket till jul?
Skulle väl vara kaffe då, eller choklad med likör!

* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett paket till jul?
Jag ser fram emot paketet något oerhört och VET att det kommer bli ett paket med massor av bokiga godsaker!

* Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)?
Tål allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0