Vi ses på Quentins - Maeve Binchy


Det känns som om Maeve Binchy har gett ut hur många böcker som helst vid det här laget, men det här var faktiskt den första jag läste. Brukar inte vara så väldigt förtjust i just den här genren så hade det inte varit för Bokustoppen och den utmaningen så hade jag nog inte läst den här heller!!

Boken handlar bla om Ella Brady, en ung och omtyckt kvinna som en dag faller pladask för Don, en förmögen och gift man. Förälskelsen verkar ömsesidig och Don menar att hans äktenskap inte ska behöva stå ivägen för deras förhållande. Efter en period visar det sig att Don och hans firma har lurat en massa människor på stora summor pengar och hans tvingas fara utomlands och gömma sig tillsammans med sin familj. En av de drabbade är Ellas egen far och det blir en stormig tid framöver.
Ella är såklart förkrossad över Dons svek och bestämmer sig för att åka till New York och arbeta med ett filmprojekt i samarbete med Derry King. De ska tillsammans spela in en dokumentär om restaurangen Quentins. Mycket hinner dock hända innan alla frågor är besvarade och hela filmprojeketet är iland.

Som sagt, hade det inte varit för Bokusutmaningen så hade jag nog aldrig läst den här boken. Den var inte på något sätt dålig, men jag gillar inte genren bara. Dessutom tycker jag att hela bokupplägget var en smula märkligt!? En väldig massa personer är med i handlingen som jag ju förstått även varit med i andra böcker. Det blir en himla massa förhållanden och separata historier att hålla reda på! Skriver hon alltid på det här sättet? Framförallt är det ju handlingen med Ella och Don som intresserar mig så att läsa om en massa annat parallellt blir ganska rörigt och ointressant! Njae, det här väckte inte direkt något sug efter mer Binchy.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0