Läsplanering oktober 2010

Dags för en ny månad med nya böcker på läslistan!


1. I juni månad var Mark Billingham författaren i Enligt O:s deckarutmaning. Redan påbörjad. Verkar lovande!

2. Vi ses på Quentins låg etta på Bokuslistan en vecka i somras. Även den påbörjad!

3. Även i juli var det två böcker i
deckarutmaningen. Ann cleeves med sin debut Svart som natten och...

4. ... Christian Jungersens Undantaget är andra boken

5. En ny etta på Bokuslistan. Nämligen Kajsa Ingemarssons Bara vanligt vatten.

6. Klassiska kvinnor bjuder på Agnes von Krusenstjerna. Läses fram till september.

7. Dags för nästa Nobelpristagare för den som känner sig manad! Sigrid Undset står på programmet.

8. Deckarutmaningen i augusti bjöd också på två deckare och för mig nya bekanstskaper! Christa von Bernuth...

9. och Maureen O´Brien.

10. I Jorden Runt far vi nu vidare till Sydamerika. Ännu ej bestämt vilken bok jag skall läsa.

11. Elisabeth Gilek är september månads författare i Deckarutmaningen.

12. Hopplöst efter i Klassiska kvinnor. Nu är det Moa Martinsson som gäller.

13. Enligt O:s deckarutmaning bjuder på Ramona Fransson. Har ju egentligen redan testat henne och har läst den första boken i serien. Passar nu istället på att läsa andra boken.

14. Den som känner sig sugen kan nu ta tag i Jean-Marie Gustave Le Clézio som är årets sista Nobelpristagare. Pinsamt att jag ligger så efter i min egen utmaning!

15. Jorden Runtresan far vidare till Nordamerika. Får se vilken av godbitarna jag skall välja...

Kommentarer
Postat av: Paperback Lover

Oj, här har du att göra verkar det som!

Glöm inte att äta, andas och sova :-)

2010-10-04 @ 12:50:38
URL: http://paperbacklover.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0