80° från Varmvattnet - Karin Alfredsson

80º från VarmvattnetI mars månad var det författaren Martin Edwards som var
månadens författare i deckarutmaningen. Vad jag kan förstå
finns ingen av hans böcker utgiven på svenska så därför valde
jag istället att stifta bekantskap med Karin Alfredsson och
hennes gestalt Ellen Elg. Den första boken i ordningen heter alltså
80 grader från Varmvattnet.

En 14-årig flicka hittas död i ett dike i Zambia. I USA mördas
en högt uppsatt domare i Högsta domstolen. I en lägenhet i
Sverige samlas några kvinnliga aktivister i väntan på ett
mycket oroande besked. Alla dessa människoröden vävs
samman och i händelsernas centrum står barnmorskan och
forskaren Ellen Elg.

Det här var en trevlig upplevelse som absolut gav mersmak. Her redan inhanldat bok nr 2 i ordningen, men det får antagligen vänta på sig ett tag eftersom jag har så mycket annat att läsa just nu! Det är var ingen klassisk kriminalroman, men ändå otroligt spännande. Ett rafflande slut som jag fullkomligt sträckläste Jag vill ha mer mer mer...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0