Syskonkärlek - Sheila O'Flanagan

I flera veckor i våras låg den här boken etta på Bokustoppen. Jag har flera böcker av O'Flanagan i bokhyllan, men det här är den första jag läser.


Boken handlar framför allt om Romy Kilkenny, en kvinna som lever tillsammans med en mycket god vän Keith. Hon arbetar som arkeolog och lever ett ganska enkelt liv. Men så en dag hör hennes bror Darragh av sig och ber henne komma hem för att ta hand om deras mamma som blivit sjuk och måste opereras. Hon tvekar till en början, men känner sig till slut tvingad att resa. Väl hemma på Irland får hon konfronteras med sina syskon Kathryn och Darragh, som båda lever framgångsrika och glamourösa liv.
Romy har alltid varit familjens svarta får och nu får hon lära känna sin familj på nytt. Men är allt verkligen så lyckligt som det verkar?

Det var längesedan jag läste en Chick lit, om man nu kan placera den här boken i den genren!? Tycker om den här sortens böcker, men det har inte blivit att jag läst så många. Det här var en bra bok måste jag säga så nu måste jag nog plocka fram mina andra O'Flanagan också från bokhyllan! Det är lätt att känna sympati för och tycka lite synd om Romy. Hon skulle verkligen behöva lite "jävlaranamma"! Har sett på ganska många andra bloggar att boken är slätstruken och tråkig. Visst det händer ju inte jättemycket i handlingen, men på något sätt tycker jag ändå att den är underhållande!

Kommentarer
Postat av: Cheap Jordans

thank you for posting . please do more good article.i like it so much .I will always follow it.

2010-12-29 @ 09:40:13
URL: http://www.nike2us.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0