5 Läsmåsten

Lilla O:s enkät om Känsloböcker blev poppis så nu fortsätter hon och uppmanar till listning av fem läsmåsten! Här kommer mina favvisar topp 5.


1. Som vanligt, Jonas Gardell och böckerna om Juha. Det är tre fantastiska barndomsskildringar. En väldigt välskriven bokserie.

2. Khaled Hosseini är vekligen en fantastisk författare. Tusen strålande solar och Flyga drake borde läsas av alla! Första gången jag grät till en bok var när jag läste dessa!

3. Sagan om Isfolket. Denna gigantiska serie på inte mindre än 47 böcker av Margit Sandemo. Jag har inte läst alla ännu. Funderar på om det skall bli nästa års läsutmaning!

4. Sagan om Ringen-böckerna platsar absolut på en sån här lista! Trodde dem skulle vara svåra och sega att ta sig igenom men jag läste alla tre i ett svep. Otroligt bra serie!

5. Här får jag nog välja Dan Browns böcker. Alla hans böcker är sååå bra. Har sällan läst sådana riktiga bladvändare. Är riktigt spänd på hans nya som snart släpps.

Kommentarer
Postat av: Lilla O

Kul att läsa! Sagan om isfolket verkar vara en bokbloggarfavorit, men jag har aldrig läst dem. Håller med dig om Gardell och Hosseini, Tolkien har jag aldrig tagit mig igenom trots att jag älskar filmerna.

2009-09-13 @ 22:47:01
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com
Postat av: Emelie

Längtar också efter Dan Browns nya! Tror aldrig jag läst en annan bok som är så spännande som hans böcker =)

2009-09-18 @ 13:18:47
URL: http://bokbloggen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0