Flickan som lekte med elden - Stieg Larsson

Åh, nej den är redan slut! Och vad spännande. Är det verkligen tillåtet
att avsluta en bok på det här sättet? Det borde vara förbjudet! Vilken
cliffhanger. Hur skall jag nu kunna läsa något annat än fortsättningen?
Är du rädd för eventuella spoilers så sluta läsa nu!

I den här boken är det Lisbeth Salander som har den största
rollen. Samtidigt som hon kommer tillbaka till Stockholm efter
en längre tids utlandsvistelse mördas journalisten Dag
Svensson, nyanställd på Millenium, och hans sambo Mia
Bergman. Dessa två hade planer på att avslöja och offentliggöra
en mycket omfattande sexhandel mellan Östeuropa och Sverige.
I samma veva hittas även Salanders förmyndare Nils Bjurman
mördad och alla misstankar riktas direkt mot Lisbeth Salander.
Plötsligt står hon anklagad för trippelmord. En komplicerad
polisutredning dras igång och Mikael Blomqvist, övertygad om att
Salander är oskyldig, drar igång sin egen utredning.
 

Det här är en helt fantastisk uppföljare till Män som hatar kvinnor måste jag säga. Stieg Larsson var verkligen en duktig författare! Spänningen höll i sig från första sidan och boken slutar med en cliffhanger utan dess like! Jag blir nästan lite rädd för att läsa den sista och tredje delen. Vill ju inte att historien skall ta slut riktigt ännu... Nu väntar filmversionen. Får nog bli kvällens eller morgondagens nöje det!

Kommentarer
Postat av: Bara Böcker

Visst är de bra!:-) Jag slukade dem för ett par månader sedan - jisses vilken abstinens jag fick när sista boken var utläst.

2009-10-03 @ 14:16:54
URL: http://barabocker.blogspot.com
Postat av: Therese

Jag har ju så mkt annat jag måste läsa nu med tanke på läsutmaningarna, men vi får se hur länge jag kan hålla mig från sista boken.

2009-10-03 @ 20:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0