Bokkedjan 6: Edgar Allan Poe

Jag ligger riktigt mycket efter på Hans bokkedjor. Tänkte jag skulle ta ett ryck nu!

Den här sjätte kedjan handlar om Edgar Allen Poe som jag inte läst ett enda verk av! Det första jag kom att tänka på när jag hörde hans namn var novellen The black cat. Tror att vi läste något utdrag från den under gymnasietiden, men minns ingenting av den nu! Tråkigt att man glömmer!

Katter får mig ju osökt att tänka på Doris Lessing och hennes bok Om katter. Inte heller detta en bok jag har läst, men som jag inte alls är främmande för.

Ett annat husdjur träffar vi i boken Marley och jag av John Grogan som dessutom blir film nu! Även den här boken står oläst i min bokhylla!

En annan kärleksfull bok med djur i huvudrollen sägs ju vara Bibliotekskatten Dewey av Vicki Myron. Inte heller den här boken har jag läst!


           


Det blev nästan ett hund- och katt tema den här gången. Och ett tema med oläst! Får nog lägga alla dessa verk på min "Att-läsa-lista"

Kommentarer
Postat av: Hans Persson

The Black Cat är en utmärkt novell. Jag läste alldeles nyss om den, och den fungerar fortfarande. Läs den!

2009-03-31 @ 14:29:35
URL: http://www.duarvaddulaser.se/
Postat av: Toffs

Då måste jag bara lämna en liten uppmaning: Av de där böckerna, läs Marley och jag! Jag har aldrig blivit så berörd av en bok som av den, skrattat så högt att min familj vänt sig om och funderat vad som hände, gråtit så mycket att jag inte trott att jag någonsin kunde bli glad igen, skrattat lite till osv. Om du gillar hundar så är det inget att välja på..:D

2009-04-05 @ 11:38:03
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0