Utan en tanke - Lotta Thell

Utan en tanke är den första boken i Lotta Thells delvis (?) självbiografiska serie om Eva. Boken kom ut första gången 1998 och har sedan dess haft massor med läsare. Den andra delen, I skuggan av värmen,  har nu även filmastiserats och gick upp på bio i mars tidigare i år.

Eva lever ett hårt och trassligt liv som heroinmissbrukare. Redan som 15-åring tas hon in på Hasselakollektivet för rehailitering. Det här hjälper dock inte Eva ett dugg och hon planerar varje dag sin rymning. Men så en dag träffar hon Annika, vars morfar bor granne med kollektivet.  Hans hästar blir Evas räddning under tiden hon stannar på kollektivet.



Skickade ju efter den här boken från CDON för ett tag sedan, lite sådär på vinst och förlust. Den var lite trögstartad och under första halvan av boken tänkte jag mest att "nä, inga fler böcker i den här serien". Men sen hände det plötsligt något. Kan inte riktigt sätta på fingret på vad, men någonting var det som fångade mitt intresse och nu har jag i stort sett sträckläst hela kvällen! Jag ska absolut läsa fortsättngarna. Har redan varit inne och kikat på CDON igen och där kan man köpa 3 pocket för 99! Det känns ju lägligt! Man kan ju inte annat än vara lite nyfiken på filmen också nu. Någon som sett??

Resterande böcker i serien är;
- I skuggan av värmen
- Bortom ljus och mörker
- Kärleksbarn
- För kärleks skull

Kommentarer
Postat av: Stina

Tänkte tipsa om en jättebra bok som jag nyss läst som jag beställde på cdon. Jimmy Nordins bok Fram till EM-skandalen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0