Bokkedjan 3: Överflöd

Dags igen. Den har gången var det riktigt svårt måste jag säga! Överflöd är det som ska vara startpunkten den här omgången. Titta in hos Hans och häng med du också!

- Överflöd får mig direkt att tänka på min senast lästa bok Amish av Erik Bengtson. Överflöd är något som Amishfolket avstår från kan man ju lugnt säga. Dem har varken bilar, TV eller någon form av elektricitet. Väldigt fascinerande tycker jag. Att det bara går att leva så under 2000-talet. I just den här boken blir huvudpersonen som inte tillhör amish förälskad i en amishkvinna, vilket visar sig vara en omöjlig kombination.

- Omöjlig kärlek som beror på kulturkrock är också det genomgående temat i Corinne Hofmanns Den vita massajen. En framgångsrik schweizisk kvinna åker på semester till Kenya och blir förälskad i en massajkrigare. Det är början till en lång och komplicerad kärlekshistoria.

- Precis som ovanstående utspelar sig Waris Diries En blomma i Afrikas öken i Afrika. Waris växer upp under svåra förhållanden i Afrika. Numera bor hon i New York och arbetar som fotmodell.

- Som fotomodell har också Carolina Gynning arbetat och om hur hon kom i kontakt med modevärlden, och om mycket annat, skriver hon om i sin bok Ego girl.

           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0