Virginia Woolf - Mrs Dalloway

Nu lämnar jag årets sista resmål, Västeuropa, bakom mig i Lyrans Jorden runt. Jag valde ju att läsa Virginia Woolfs välkända roman Mrs Dalloway. Trodde faktiskt att jag skulle tycka bättre om den än vad jag gjorde. Jag är besviken...

Mrs Dalloway


Boken utspelar sig någon gång under 1920-talet. Clarissa Dalloway skall anordna en stor fest för sin man som är aktiv i politiken. Det är det här hela bokens handling kretsar kring, en enda dag. Vi följer Clarissa under sina festförberedelser och när hon ser tillbaka på sitt tidigare liv tillsammans med väninnan Sally Seaton och sin ungdomskärlek Peter Walsh som båda oväntat dyker upp på festen. Man får även lära känna ett par andra människor som egentligen inte har något särskilt med själva handlingen att göra.

Tycker det här var en tråkig och totalt ointressant bok. Hade nog ganska höga förväntningar på den tror jag. Trots sina dryga 200 sidor är den svårläst. Kanske för att boken inte innehåller några kapitel eller uppdelningar utan bara en massa text - sida upp och sida ner... Nej, jag blir inte alls sugen på mer Woolf..


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!

Jag har precis startat en bokblogg och jag har lagt in din blogg på min lista, bokbloggar som jag läser. Hoppas att det är okej för dig!

Maria

2009-12-30 @ 15:40:36
URL: http://boklusensbokblogg.blogspot.com/
Postat av: Therese

Vad kul att du gillar min blogg. Skall kika in på din också nu! Vi ses!

2010-01-01 @ 17:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0