Hur läser du?

bocker260



Kulturfyran
handlar den här gången om Hur vi läser.

1. Hur läser du?
Med småbarn i huset blir det mest kvällsläsning för min del eller en stunds läsning medans sonen sover middag. Läser oftast två böcker åt gången och alternerar då mellan dessa.

2. Hur många böcker läser du i månaden?
Det varierar kraftigt med kanske 4.

3. Vad läser du, vilken slags böcker? Vad läser du inte för slags böcker?

Jag läser det mesta jag kommer över. De flesta genrer. Är dock ganska oläst på fantasy och sci fi, men är inte på något sätt helt emot att läsa dessa. Läser både inbundet och pocket, men har mer och mer gått över till pocket. Mest pga av platsbrist! =)

4. Vilka böcker står på tur att bli lästa av dig nu?
Massor! Läshögen svämmar snart över. Men jag ska precis börja i Rabbit-Proof Fence av Doris Pilkington och dessutom Kärlek av Toni Morrison. Båda dessa ingår i årets olika läsutmaningar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0