Vi, de drunknade




Äntligen!! Som jag har kämpat med den här boken alltså. Carsten Jensens storslagna roman Vi, De drunknade imponerade i allafall inte ett dugg på mig. Snarare tvärtom!

På drygt 700 sidor får vi följa ett antal generationer sjömän på deras äventyr någonstans från 1800-talets mitt och ända fram till slutet av andra världskriget. Det är byn Marstal och dess invånare som är bokens centrala punkt. Ja, handlingen... Jag ser ingen handling i boken.

Tycker inte att jag får något grepp alls om den. Den är långtråkig och fruktansvärt segläst. Mest en massa sjöslag och elände. Antar att jag dessutom hade lite förutfattade meningar innan jag började läsa den. Inte direkt min typ av bok. Hade det inte varit för läsutmaningen BokusToppen så hade jag ju aldrig läst den!

Kommentarer
Postat av: sanna

Vad kul o kika in i din blogg.

Jag läser typ aöötid o funderar på att själv starta en till blogg om just böcker.

Kram

2009-04-07 @ 19:16:39
URL: http://susyj.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0