Månadens bok igen..

Jag har varit med i bokklubben Månadens bok tidigare, men det var ett tag sedan jag sa upp mitt medlemskap nu. Häromdagen fick jag ett bra erbjudande hem i brevlådan från dem. Naturligtvis vill de ju ragga upp en som kund igen. Jag har funderat ett tag nu, men eftersom jag har så svag karaktär så tackade jag ja! Jag valde 4 olika böcker och det blev följande;

Omslagsbild: ISBN 9789137133157, Det femte barnet    Det femte barnet av Doris Lessing

Omslagsbild: ISBN 9789137132297, Den som älskar något annat    Den som älskar något annat av Karin Fossum

Omslagsbild: ISBN 9789146218968, Tröstaren    Tröstaren av Karin Wahlberg

Omslagsbild: ISBN 9789173892261, Mig äger ingen    Mig äger ingen av Åsa Linderborg

Intressant höstläsning. Mig äger ingen är jag väl snart den enda bokbloggare som inte läst!? Den har liskom inte intresserat mig nämnvärt. Men den får ju så bra kritik från alla håll så nu är det nog dags! Doris Lessing skall bli intressant. Inte läst något av henne ännu. Håller ju som sagt på med en Nobelpristagarutmaning så här får man ju en på köpet! =)

Kommentarer
Postat av: boksnoken

Hihi, jag fick samma erbjudande och kunde inte låta bli att gå med... Jag valde två av böckerna som du valde: Tröstaren och Det femte barnet, plus att jag valde Åke Edwardsons Nästan död man. Sen tog jag väskorna också istället för en fjärde bok.

2008-09-07 @ 19:55:16
URL: http://boksnoken.blogg.se/
Postat av: Therese

Då kommer det komma samma recensioner på våra bloggar framöver då! =) Kul å se om vi tycker lika!?

2008-09-07 @ 20:49:24
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg
Postat av: Ango

Den som älskarnågot annat och Mig äger ingen har jag läst. Fossums bok gillade jag inget vidare, men Linderborgs hyllade även jag (inte många som inte har gjort det ler). Lessings bok är jag väldigt nyfiken på. Har hört många säga att Det femte barnet ska vara en av hennes bästa. Måste nog låna den på bibblan nästa gång jag slinker in.



Kram

/Ango

2008-09-15 @ 21:27:52
URL: http://bokfilm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0