Från mörker till ljus

 

Baby Halders självbiografi Från mörker till ljus är alldeles nyss utgiven. Jag fick ett exemplar från förlaget och var såklart snabb med att kasta mig över den. Brukar gilla den här typen av böcker!

Baby Halder bor numera i Delhi och arbetar som hushållerska, men vägen dit har varit lång. Redan som tolvåring giftes hon bort och innan hon fyllde fjorton år födde hon sitt första barn, sedan ytterligare två. Hennes äktenskap kantas av förnedring och av våld. Trots misshandeln finner hon styrkan att till slut lämna sin man och ta sig till Delhi för att söka arbete och bostad. Hon hamnar så småningom hos en man där hon får båda delarna. Det är dessutom han som hjälper henne att utveckla sitt intresse för läsande och skrivande!

En snabbläst bok. Språket i boken är inget som imponerar, men annars tycker jag att den levde upp till mina förväntningar. Gillar du att läsa om utsatta men starka kvinnor kan jag rekomendera den här.

Kommentarer
Postat av: Klara

Klara från klaras text här. Hör av dig till klara[email protected] om böckerna du ville ha så ska vi fixa det! Böckerna finns där för dig att få!



2008-09-08 @ 22:37:29
URL: http://klarastext.blogg.se/
Postat av: Klara

ajaj - ska vara ett "understeck" där mellan klara och branas också... Fast du får väl tillgång till min mail ändå även om det inte syns på sidan...

Hör av dig!

2008-09-08 @ 22:49:07
URL: http://klarastext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0