Grabben i kuvösen bredvid

Vilken underbar bok alltså. Man blir så glad av att läsa om den här otroligt levnadsglada människa. Grabben i kuvösen bredvid är Jonas Helgessons självbiografi.

Jonas föddes 1978 och hans liv höll på att ta slut precis när det skulle börja. Navelsträngen fastnade runt halsen och 40 minuters syrebrist gjorde Jonas till den han är idag. En 30-årig CP-skadad "fullt frisk" man! Jonas berättar om fördomar, om pinsamma olyckor och om vägen till ett nästan helt normalt liv!

Jag är så otroligt imponerad av Jonas! Han tackade nej till alla hjälpmedel han blev erbjuden, han slängde sin rullstol och han sökte in på lärarhögskolan. Vilken kämparglöd alltså. Försäkringskassan drar in hans handikappsersättning och inte heller får han ha kvar sin rätt till handikappsparkering. Han är helt enkelt alldeles för frisk.

Jag läser hela den här boken med ett leende på läpparna. Jag tänker rekomendera alla jag känner att läsa den!

Jonas driver även CP-bloggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0