Bokenkät

Mats Strandbergs blogg finner jag denna bokenkät som jag ju såklart bara måste delta i! Häng med du också!!!

1. Vilken bok läste du senast?

Senaste boken jag läste ut är Ingela Hildestedts Göteborgsgata brandgul sol. Helt okej roman som utspelar sig i konstvärlden.

2. Vilken bok ska du börja på härnäst?

Oj, alltid lika svårt att svara på! Har en väldig massa böcker som ligger och väntar på att bli lästa. Kanske blir det Jävla John av Eva Dozzi!?

3. Är det övervägande manliga eller kvinnliga författare i din bokhylla?

Tror att det är ganska så lika faktiskt.


4. När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar, eller tänker "nu har jag kommit en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra! hälften!" osv?

Jag brukar börja räkna ner när jag kommit en bit förbi halva boken! När det liksom bara är slutet kvar!


5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar osv?

Läser många böcker som jag får tips på genom bloggar och andra boksidor. Är jag på biblioteket brukar det ofta (tyvärr) vara så att man väljer efter utsidan!


6. När blir en bok för lång?

Aldrig tror jag!


7. Läser du lika gärna på engelska (om det är originalspråket) som på svenska?

Jag läser bara böcker på svenska! Skulle ta alldeles för lååång tid för mig att läsa på engelska!


8. Vilken bok kände du senast att du var tvungen att försöka övertala ALLA dina vänner att läsa?

Oj, svårt... Så känner man ju ofta! Kanske Anne B Ragdes Berlinerpopplarna och Eremitkräftorna.

9. Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig? Isåfall, när ger du upp?

Nej, jag har en förmåga att alltid tragla mig igenom den bok jag påbörjat. Är den tråkig och seeeg brukar jag läsa en annan bok vid sidan om! Men jag lämnar aldrig en påbörjad bok outläst!

10. Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla, och vilken finns inte alls?

Jag har allra mest krminalromaner.. Annars har jag nog faktiskt lite av varje.. Sci Fi finns nog inte alls!


Kommentarer
Postat av: Eva

Nu har jag också svarat på den! :)

2008-05-01 @ 17:11:54
URL: http://boktokig.blogg.se
Postat av: Emelie

Jag känner igen mig i det där att aldrig sluta med en bok som man påbörjat :) Är precis likadan själv och det kan ta hur lång tid som helst för mig att läsa ut en seg bok, men den blir alltid utläst ändå!

2008-05-02 @ 21:51:57
URL: http://www.bokbloggen.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0