Max

Barbro Lindgrens böcker om Max har ju funnits med så länge man kan minnas ungefär. Jag läste själv dessa när jag var liten, men minns inte så mycket av dem.

Med Felix läser vi nu Max potta och Max Napp.

Max napp Av Barbro LindgrenMax potta   Av Barbro Lindgren

I Max potta vill Max inte sitta på pottan. Men vovven vill. Men det går ju inte! Men Max hittar en smart lösning!

I Max napp går Max på promenad med sin napp. På vägen möter han hunden, katten och ankan som alla vill ta nappen ifrån honom. Till slut lyckas ankan, men Max lyckas lura ankan och får tillbaka nappen.


Dessa böcker har ju fått så himla mycket god kritik i alla tider. Nu har det kommit nyutgåvor av dem i hård kartong och det är ju bra. Men jag måste säga att jag är lite besviken på dem. Tycker nästan de är lite löjliga. Inte ens Felix är särskilt intresserad av dem! Så fler Maxböcker blir det inte för oss!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ush, för Max-böckerna. Jag tycker inte om don för att dom är skrivna på bebisspråk. Jag tycker att man ska prata riktigt med barn, inte bebisspråk.



Jag tycker mycket bättre om Totte-böckerna och Ludde-böckerna.

2009-01-02 @ 08:29:28
URL: http://camillastankar.blogspot.com/
Postat av: Therese

Ja, det är språket jag också stör mig på - löjligt

2009-01-02 @ 19:28:11
Postat av: Martin

Max lurar inte ankan!!!!!



"Ankan tar nappen

Max smäller till ankan

Anken tappar nappen

Max tar nappen

Ankan arg

Max glad

HAHA"

2009-01-17 @ 19:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0