Coachen

John Grishams roman Coachen blev alltså senaste boken att bli utläst.
Grisham är min sambos absoluta favoritförfattare och vi har varenda
en av hans böcker i bokhyllan. Jag har dock bara läst Julfritt,
Det målade huset, Dödscellen
 och nu den här då! Grisham
kommer ju ut med nytt nu i september så jag antar att även den kommer
att inhandlas till vår bokhylla!

Boken handlar om Neely som återvänder hem för att ta farväl av sin
 gamlacoach Eddie Rake som nu ligger för döden. Neely som var en av de
 bästa spelarna i Eddie Rakes lag sitter nu tillsammans med alla
andra lagkamrater på åskådarläktaren och inväntar Rakes död. Boken
utspelar sig under 4 dagar och tillsammans med sina gamla vänner
minns han gamla händelser och matcher. Framför allt en viss match
står i fokus i handlingen. En match som vände upp och ner på mycket
 i Neelys liv. Men det är inte bara känslorna inför sin gamla coach som Neely kommit hem för att  bearbeta, det finns även en kvinna han vill träffa.

Hade inga större förväntningar på den här boken eftersom amerikansk fotboll inte är något som ligger mig särskilt varmt om hjärtat! Men trots detta så blev jag positivt överraskad. Inte behöver man vara insatt i fotboll för att tycka om den här boken. På en skala.. Hmm, jag någonstans mitt emellan! Lättläst bok som jag säkert snart kommer glömma handlingen av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0