Veckans lästrio

Dags för en ny version av Petras lästrio nu! Har dragit mig in i det sista med att medverka den här veckan. Tycker att ämnet var svårt...

Vilka är dina tre favoriter bland skildringar av olika geografiska platser - och vad har du själv för relation till platsen!

1. Saltön i Viveca Lärns böcker. Har väl egentligen ingen personlig relation till platsen, men älskar böckerna. Tycker att platsen är otroligt mysigt skildrad och skulle gärna vilja uppleva stället i verkligheten!

2. Ystad i Wallanderböckerna. Varenda sommar i flera års tid har jag och min familj semestrat i Ystad. Trivs otroligt bra där och läser numera böckerna och ser filmerna med ett helt annat intresse. Man känner ju igen sig! =)

3. Norge i Anne B. Ragdes romaner. Älskade ju de här böckerna oxh väntar spänt på att den tredje skall komma ut på svenska. Nåväl, Norge är ett av mina absoluta favoritland. Har varit där massor av gånger och sett det mesta som är värt att se! Skulle jag välja ett främmande land att flytta till skulle det absolut bli Norge. Älskar språket och älskar norrmännen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0