Årets deckare 2007

Svenska deckarakademin har tillkännagivit vilka böcker som är nominerade till årets deckare 2007.
Följande titlar ser vi på den svenska listan;

- Skugga av Karin Alvtegen
- Gränslandet av Thomas Kanger
- Grymhetens stad av Kristian Lundberg
- En helt annan historia av Håkan Nesser
- Flickan under gatan av Anders Roslund och Börge Hellström

På listan över översatta titlar finner man följande;

- Svart som natten av Ann Cleeves
- Där tvivlen gror av Thomas H Cook
- Den okända hustrun av Leif Davidsen
- Innan döden kom av Elizabeth George
- Vinterstaden av Arnaldur Indridason

Flera intressanta titlar måste jag säga. Men ingen av böckerna har jag läst...ännu i allafall. 
Vinnarna kommer utses den 24-25 november! Håll utkik!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har läst
En helt annan historia (mycket bra)
Svart som natten (bra)
Vinterstaden (arnaldur skriver alltid bra tror jag!)

2007-11-06 @ 21:08:33
URL: http://krabba.blogg.se/bok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0