Bokfemman

Många bokbloggare har redan deltagit i Malins bokfemma, ny varje vecka! Jag kan ju naturligtvis inte heller vara sämre! Den här veckan gäller det de 5 bästa verklighetsbaserade böckerna man har läst. Det här är en genre som tilltalar mig, men jag kan inte säga att jag egentligen är särskilt beläst...  Nåväl, här är min lista! Ingen inbördes ordning!

  • Ro utan åror av Ulla-Karin Lindqvist var en bok som berörde mig starkt. Efter att ha sett dokumentären på TV med henne köpte jag boken och läste ut den under en kväll. Den här boken rekomenderar jag till alla
  • Pojken som kallades Det av Dave Pelzer. Ja, alla hans böcker är läsvärda. Böckerna kryper långt in under skinnet på mig, men jag hoppas inte att familjen Pelzer tänker försöka pressa ut ännu mer ur den här historien. Behövs inte fler böcker nu...
  • Klockan 10.31 på morgonen i Kao Lak av Pigge Werkelin var även det en bok som berörde mig starkt. Det är svårt att tänka sig hur livet kan förändras på bara några sekunder.
  • Flickan med de röda skorna av Maria Housden är också en bok som jag kan rekomendera starkt. Hur det är när ens barn drabbas av cancer och hur man lär sig leva med sorgen efter ett barn.
  • Ninas resa av Lena Einhorn är en ganska nyläst bok som ni säkert sett på bloggen. En fruktansvärd historia, men som kunde varit skriven på ett bättre sett. Men jag rekomenderar den absolut!

Ja, det här var min Bokfemma för den här veckan! Finns fler biografier jag läst som är bra, men det här var nog de mest läsvärda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0